пʼятницю, 21 червня 2013 р.

Єлізавета Омельчук: Хочеться розбудити Фастів

Є у Фастові одна творча і талановита людина, моя давня знайома, яку звати Єлізавета Омельчук. Нещодавно Ліза захотіла організувати у місті святковий флеш-моб під назвою «Вишиванковий ланцюг», тож я вирішив взяти у неї коротке інтерв’ю, щоб читачі Фастівського блогу могли більше дізнатись про цей захід та про саму Лізу..

- Лізо, ми з тобою знайомі досить давно, здається ще з 2004 року, ти тоді була одним із піонерів серед фастівчан в освоєнні інтернету… Я пам’ятаю, коли я тільки приєднався до Всесвітньої мережі і вводив у пошуковики слово «Фастів», постійно натикався на тебе на різноманітних сайтах, ти тоді була найкращим піарником Фастова у мережі.. Знаю також, що ти дуже творча особистість, розкажи будь ласка трохи про себе, чим ти зараз займаєшся?

- Наразі я займаюся більше просвітницькою діяльністю, зокрема утримую всеукраїнський форум з української традиційної вишивки. Власне на основі цього форуму я займаюсь діяльністю локального масштабу у нашому місті.. Я досі малюю, ілюструю книжки.. В кінці 2013 – на початку 2014 року за домовленістю з Фастівським краєзнавчим музеєм планую персональну виставку своїх робіт у Фастові на тему ботаніки. Буде представлений живопис, графіка, текстильна графіка (картини з текстилю). У Фастові це буде вперше.. Також я активно займаюсь розвитком свого інтернет-ресурсу «Спілкування за вишивкою». В жовтні цього року, орієнтовно на Покрову, ми їдемо до Чернівців - беремо участь, як запрошена організація, у конгресі українських вишивальниць. Крім того, я продовжую працювати у Фастівській школі народної майстерності, займаюсь викладацькою діяльністю, пропагуючи високий рівень мистецтва серед фастівчан, долучаю їх до інтернет-спільнот, пов’язаних з мистецтвом і таке інше...
- Тобто можна сказати, що твоє життя зараз є творчим, насиченим, різноманітним та багатобарвним і твоя ідея з «Вишиванковим ланцюгом» є одним із напрямків твоєї діяльності? 
- Так, це одна із ланок великого життєвого ланцюжка.. Це не було з самого початку метою мого життя, але так сталось, що ця діяльність якимось чином сама мене вибрала…І ось незабаром 7 липня, у неділю, з 11.00 до 15.00, у міському парку імені Гагаріна на свято Івана Купайла ми плануємо провести перший фастівський флеш-моб «Вишиванковий ланцюжок» з фіксацією першого фастівського рекорду на одночасне перебування фастівчан у вишиванках в одному місці. Крім того, ті, хто не має вишиванок, зможуть придбати їх у той самий день - у парку ми також організовуємо Алею Майстрів та Алею Художників… 
- Розкажи будь ласка, як у тебе зародилась ідея провести подібний флеш-моб? Що тебе спонукало до цього?
- Справа в тому, що у Фастові давно не відбувалось великих культурницьких подій і натхненна прикладом інших міст України, цим «Вишиванковим ланцюжком» я прагну трохи розбудити, окультурити своє місто, підвищити рівень національної самосвідомості фастівчан. Хочеться, щоб цей захід був постійним: щопіврічним чи щорічним, тобто приуроченим до певних свят. Крім свята Івана Купайла, організувати велике вишиванкове свято мені би дуже хотілось на День міста у вересні цього року.. Ну і крім того, я знаю, що у Фастові є багато людей, які займаються українською традиційною вишивкою, але не з усіма ними я на жаль знайома. Цим заходом я хотіла б організувати та об’єднати цих людей…
- Ти організовуєш цей захід сама чи тобі хтось допомагає? 

- Я організовую його самостійно, та мене підтримують фастівчани. Велика подяка від мене директору парку імені Гагаріна Демиденку Дмитру, який надав місце для проведення заходу та позитивно сприйняв мою ідею. Ця акція є неполітичною і некомерційною, вона має більше просвітницьке значення, тому на цій стадії жодні спонсори не задіяні. 

- Я знаю, що на святі, крім флеш-мобу, буде передбачена Алеї Майстрів та Художників. Розкажи будь ласка детальніше, що це буде? 

- Так, окрім самого «Вишиванкового флеш-мобу» мені захотілось, щоб людям було ще на щось подивитись, щоб людина не просто прийшла у вишиванці і відмітилась, а й познайомилась з народними промислами, які є у нашому містечку, та змогла придбати собі щось цікаве.. І за для цього не треба їхати у столиці чи звертатись до інтернет-крамниці. Ці люди знаходяться навколо нас. На Алеї Майстрів майстри проводитимуть свої майстер-класи - вироблятимуть вироби і всі бажаючі зможуть спостерігати за цим процесом. Це буде вишивання українських сорочок, ткацтво на бісерному станку, плетення корзин а також петриківський розпис... На Алеї Майстрів будуть залучені колектив Школи народної майстерності та її випускники, які самостійно забажали взяти у цьому участь. Крім того, будь хто з фастівчан, подавши заявку, зможе виставляти свої вироби ручної праці, які хоч якимось чином мають відношення до народного мистецтва чи до Фастівщини. Це може бути що завгодно, в тому числі новомодні, сучасні скрапбукінг, декупаж, печворк, квілінг та інше.. 
На Алеї Художників будуть показувати свої роботи фастівські художники. Це будуть живописні, графічні та навіть ковальські художні вироби високого ґатунку. Ці роботи можна буде не тільки подивитись, а при бажанні придбати. У нас цілком самодостатнє місто і ми чомусь соромимось себе, а насправді фастівчани мають багатий світ захоплень та вмінь…

 
 

- Я так розумію, ціни на вироби мають бути помірними і більшість фастівчан зможусь придбати собі там оригінальні речі? 

-
Я не займаюсь питанням ціноутворення, але гадаю буде саме так. Я організовую цей захід не за гроші, я живу в цьому місті, так само як мої знайомі та друзі, і мені самій, як фастівчанці, хочеться, щоб всім відвідувачам цього заходу було там весело та цікаво..

- Чи маєш ти потребу у підтримці в організації свята чи спонсорській допомозі?

 
- Витрати на організацію не є аж такими великими. Але наприклад при фіксації рекорду «Вишиванкового ланцюжку» мені би хотілося визначити наймолодшого і найстаршого учасника у вишиванці і вручити їм подарунки, та й усім учасникам дійства вручити невеликі символічні подарунки. І я була би рада, якби знайшлися люди, які фінансово допомогли б мені у цьому.

- Лізо, бажаю тобі успішного проведення заходу, а всіх фастівчан закликаю одягти свої вишиванки та прийти на свято! 

 Р. S. Всі бажаючі представити свої роботи на святі чи допомогти в його організації можуть писати в спільноту в соціальній мережі «В Контакті»: http://vk.com/event54983883

Немає коментарів:

Дописати коментар