понеділок, 29 квітня 2013 р.

Віктор Горчинський: Йога - це практика мого життя

З Нового Року я почав ходити на йогу у Фастові у фітнес-центрі Fit Life і познайомився там з Віктором Горчинським, який веде ці заняття. Віктор виявився досить цікавою і неординарною людиною, як для Фастова, тож я вирішив взяти у нього невеличке інтерв’ю для Фастівського блогу.

 - Вікторе, розкажи будь ласка, як ти познайомився з йогою і що тебе спонукало нею зайнятись?

 - До йоги у мене був інтерес з раннього дитинства. Першу книгу про йогу , яка називалась «Дыхание индийских йогов» я купив, коли мені було 11-12 років. Вже тоді я пробував по ній займатись... До цього у мене бували змінені стани свідомості, в які я потрапляв спонтанно, але які не міг тоді в дитинстві пояснити. Я пам'ятаю перші такі випадки ще в дитячому садку, коли мені було років 5... І потім ці стани у мене повторились у 24-25 років, як результат практики зі своєю свідомістю, практики пранаями, практики концентрації і т. д… Але змінені стани свідомості – це другорядне і не всім потрібне. Головне ж, що в результаті практики йоги у мене поступово, крок за кроком розкривались творчі здібності різного плану. Спочатку в дитинстві це було малювання. Я дуже добре малював, в 4-6 класі я майже на кожному уроці малював східні монастирі, навіть хотів вступати на художника-дизайнера. Але сталось так, що я запізнився на екзамен, тому вступив до Інституту фізичної культури і спорту по боротьбі..


 - Можливо ти читав літературу, дивився фільми про східну культуру і це спричинило тоді твій інтерес до Сходу? 

- Можна сказати і так. Якраз в той час в суспільстві виникло захоплення східною культурою і в той момент це мене дуже захопило, але тоді я був ще малою дитиною і не все розумів…  Вже потім цей інтерес поступово переріс в практику йоги, якою я почав займатись. На якомусь етапі мого життя це був розвиток свідомості і тіла, на якомусь – це було щось схоже на спорт, на іншому – це була духовна практика…Тобто можна сказати що мій інтерес до східної культури, до східної традиції плавно переріс у заняття йогою. Це не було якесь наслідування, а народжувалось із середини мого внутрішнього єства…

- Яких результатів ти досягнув, займаючись йогою?

- З дитинства моє тіло мене не слухалось. Я не міг пробігти стометровку, тому що був товстим і неповоротким. Натомість вже у 19 років внаслідок занять йогою та спортом моє тіло стало набагато слухняніше і гнучкіше. В той же період у мене раптово відкрилась здібність – я почав писати вірші…У віці 24-25 років знову ж таки раптово у мене з'явилась схильність до точних наук, хоча точні науки я в школі не любив... Це були ніби інсайти, раптові відкриття, ніби спалах і ти це знаєш і вмієш… В той час я багато читав, спілкувся з багатьма вчителями і видатними особистостями, починаючи від майстрів балету, закінчуюючи майстрами йоги та бойових мистецтв.

- Чим для тебе являється йога зараз, на сьогоднішній момент? 

- Зараз для мене йога – це практика мого життя або якщо перефразувати - життя, як практика. В цій практиці з’єднані технології тіла, думки, сприйняття енергії та свідомості. Ці практики можна практикувати все життя протягом будь якої звичайної дії, починаючи від чищення зубів і закінчуючи походом до магазину.

 - Вікторе, я знаю, що ти – буддист і прийняв буддійський світогляд по мірі захоплення східною культурою і заняттями йогою. Чи можуть займатись йогою люди не зі східною ментальністю, наприклад люди з християнським світоглядом?

 - Я прихильник декількох філософій: одні з яких – філософія буддизму та адвайти веданти, ці світобачення сприймать світ не дуально, а як єдиний прояв Божественного начала. Християни можуть займатись йогою елементарно, так само, як і представники інших релігій. Якщо християни можуть можуть психологами чи спортсменами, то вони можуть займатись і йогою, тому що йога – це величезний набір інструментів і методологій, через які можна змінити себе, вона дуже багатопланова... Серед вчителів йоги в Індії, Європі та США є такі, які з’єднують в своїх підходах філософію буддизму, даосизму та християнства. Так що ніяких протипоказань тут немає.

 - Добре, якщо немає світоглядних протипоказань, чи є фізичні протипоказання для людей, які прагнуть практикувати йогу? 

- Фізичних обмежень є чимало, але це залежить від конкретної людини. Якщо людина здорова – це одна практика, якщо людина похилого віку або має фізичні вади – інша, якщо людина просто щось шукає для себе – це третє, якщо у людини є вже певна філософсько-релігійна база – це четверте. В кожному конкретному випадку міра, інтенсивність практики буде різною.

- Вікторе, я знаю, що ти, як тренер по йозі, радиш своїм підопічним дотримуватись певного харчування і це важливий аспект для тих, хто практикує йогу…

 - Так, правильне харчування є дуже важливим, тому що воно є частиною самої практики. В традиційній хатха-йозі чи даоській йозі є дуже багато рекомендацій по правильному харчуванню. Не всі ці рекомендації, ми європейці, можемо використовувати, тому що багато цих рекомендацій призначені саме для людей зі Сходу. Цей фактор є важливим, але його варто пристосовувати до нашої буденності. Якщо людина практикує фізичні вправи хатха-йоги, дихальні вправи чи вправи, направлені на розвиток енергетики та чуттєвості, то вона повинна дотримуватись певної дієти. Дієта повинна витікати з її практики та стану здоров’я.

- Які результати отримують люди, які практикують йогу? 

- Результати занять йогою дуже різноманітні. Крім розвитку гнучкості та відчуття свого тіла, це розвиток творчих та інтелектуальних здібностей. Добре допомагає йога при реабілітації після різноманітних фізичних чи психічних травм. З’являється глибше відчуття і бачення світу, підвищується рівень інтуїції... Крім того практика йоги може бути каталізатором для розвитку здібностей до різних мистецтв та наук, від малювання, співу, музики до математики і психології.

 - І наостанок хотів би запитати тебе про твої мрії та плани на майбутнє.. 

 - Мені хотілося б створити у Фастові центр йоги та тілесно орієнтованих технологій та школу універсальної філософії, у якій будь-яка людина змогла б вивчати філософію, як синтез релігійних та наукових знань...

- Вікторе, бажаю тобі успіху у всіх твоїх починаннях і задумах. 

Отож, якщо Ви захочете займатись йогою у Віктора Горчинського, ось його номер телефону, зателефонуйте йому: (097) 354-82-87.

Немає коментарів:

Дописати коментар