середу, 21 жовтня 2015 р.

Максим Слободян: Влада – це служіння



З Максимом Слободяном я познайомився рік тому, коли ми разом почали відвідувати фастівський «English speaking club». І я відразу зауважив нестандартність та інноваційність його думок, які поєднувались з прекрасним почуттям гумору та позитивним, життєствердним підходом до життя. Він, ніби людина з майбутнього, причому кращого майбутнього нашого міста, якісно відрізнявся своїми поглядами на життя від багатьох мешканців Фастова, яких я знаю. Тому, коли я дізнався, що Максим збирається йти в міські депутати, я вирішив, що фастівчани мають неодмінно дізнатись більше про цю людину, і скориставшись нагодою, взяв у нього інтерв’ю, де поставив йому ряд питань стосовно його цілей в політиці та його бачення майбутнього нашого міста.


 - Максиме, скажи будь-ласка, що тебе мотивувало йти в депутати фастівської міської ради, адже ти маєш свій бізнес в IT-сфері, яким доволі успішно займаєшся? 

 - У кожної людини, на мою думку, повинні бути цінності, на основі яких вона живе. Для мене - це в першу чергу Біблійні цінності. Я дійсно намагаюсь ними жити. І крім своєї сім’ї та свого бізнесу я думаю також про служіння іншим людям. І я вважаю, що депутатство – це і є це служіння: ти відповідальний за певну кількість доль людей, в разі твоєї перемоги.

  - Але депутатська робота не оплачується, це витрачання свого часу, своїх нервів, часто невдячна робота, яку багато людей можуть просто не оцінити. Якщо покласти це все на важелі терезів, служіння все одно для тебе переважує? 

 - Так, переважує. Я не вішаю жодних плакатів про себе, ходжу до людей, кожного намагаюсь пізнати в лице і почути їхні проблеми. Дуже цікаве питання стосовно неоплачуваної роботи. Багато людей думають: чому це туди йдеш, що це таке ти задумав? Дуже важливий є наступний момент для людини яка вибирає шлях політика – як ти оцінюєш своє депутатство: або згідно того, чи будуть у тебе гроші, або згідно того, наскільки ти розвиваєшся сам, як особистість? І наскільки ти можеш допомагати в цьому іншим людям? Можна заробляти гроші, не розвиватися і нікому не допомагати. Що таку людину очікує? Її очікує: диван, телевізор, газета. Це в кращому випадку. Деградація…

 Для мене ж депутатство – це певний розвиток моєї особистості і логічне продовження мого життя, мого служіння. Людям я стараюсь допомагати дуже давно і зараз це виходить на вищий рівень і я хочу виявитись достойним цього рівня. Я розумію, що може не вдатись, що життя не таке, як ти очікуєш, але я хочу, щоб все вийшло і дуже за це переживаю.

 Є один вислів, який я стараюсь повторювати і який від мене відганяє багато негативу. Це вислів Матері Терези: «Люди алогічні та егоцентричні. Коли ви будете робити їм добро, вони обов’язково звинуватять вас в прихованих егоцентричних мотивах. Все одно продовжуйте робити добро». Суть в тому, що якщо людина буде продовжувати робити добро, яке вона нікому не винна - це і є зростання особистості і протидія деградації. Але люди любов, добро по твоїм лише словам не приймуть, вони сприймають їх конкретними справами.

 Повертаючись до питання грошей. На своє життя та життя своєї сім’ї я заробляю, мало того, я навчаю людей заробляти не копійки, а нормальні гроші через ріст особистості та професійні навички в IT-галузі. Зараз навчаю кількох людей і вони вже мають досить непогані результати. Так само, я думаю, цьому можна навчити більшість людей. Виникає питання: що мені це дасть? А дасть це мені людей, середовище, з якими спільно можна творите щось нове, нові цінності для свого ж народу, середовище в якому мені і іншим буде приємно знаходитись, де мені і іншим буде про що поговорити і я не буду боятись, якщо з дітьми цих людей буде спілкуватись моя дитина… Тому якщо людей з подібними думками на цілий Фастів буде хоча б 20 чоловік, це вже через років 5-8 дасть це величезний духовний, інтелектуальний і матеріальний результат, принаймні для наших дітей.

 - Чому ти обрав для балотування в депутати саме команду Михайла Нетяжука? 

 - У нас в Фастові багато людей базують свій вибір на партійності, ідеї, на можливості вскочити в якусь хорошу команду, де можна зробити політичну кар’єру. Мною, на щастя, цей етап вже пройдений. Повірте, це безвихідний шлях: не робіть так, нічого ви не отримаєте. Зараз у нас в Україні такий час, що ми знаходимось не на тому етапі, коли перемагають спільноти, ідеї чи ідеології, нам до цього ще треба пройти два етапи. Ми зараз знаходимось на етапі формування загальнолюдських цінностей, таких, як: дружба, любов, смирення, доброта, розуміння один одного. Хто може сказати, що ці цінності зараз у більшості наших людей є? Подивіться, як зараз простір насичений агресією, злом.. Я був би радий, коли це зло було б спрямоване на ворогів, але воно часто направлене на твоїх братів і сестер по місту. А ми одна сім’я. Якщо ти корінний фастівчанин, то ми тут всі родичі.

 В Михайлу Нетяжуку я бачу ці риси, про які я говорив: смирення, а також структурність: у нього є бачення всієї картини – структури нашого суспільства і структури нашого міста від гори до низу. Він дуже швидко і технологічно реагує на виклики. Крім того, він дуже гарно відноситься до як до простих людей, до своєї команди так і до тих, хто до нього опонує. Цього зараз людям катастрофічно не вистачає. Людей зараз нерідко тільки гноблять…

 - Деякі політичні супротивники закидають Михайлу Нетяжуку, що в нього відсутні вольові якості, адже в політиці, крім того, що ти маєш ідею, ти повинен мати волю її проштовхнути в суспільство і часто за рахунок вольових якостей. Що ти скажеш на це?

 - Деякі називають вольовими якостями – «бити морди» іншим, агресивно поводитись. Але я щось в це не вірю. Люди вкладають у це слово якусь агресію. Я вважаю пана Михайла дуже вольовою людиною, тому що людина, яка не зважаючи на відсутність підтримки від міської ради, яка проти нього дуже часто була налаштована, досягла певних результатів, які виражаються в цифрах, їх видно на дорогах, на тротуарах, в школах, у садочках, які є в його звіті і які можна перевірити будь-якій людині – для мене це воля. А я хочу підсилити цю волю і бути поряд з такою людиною, допомагати йому, і хочу, щоб таких людей було більше. На зміну їм прийдуть інші люди, може ще кращі, але цей етап нам потрібно пройти гідно.

 - У мене особисто немає великих претензій до вашої фастівської команди, але у деяких фастівчан багато нарікань викликає сумнівне походження вашої партії «Нові Обличчя» і, зокрема, особа її голови Володимира Карплюка, якого пов’язують з колишніми регіоналами. Ви не боїтеся, що зв’язавшись з цією партією і маючи перед ними певні зобов’язання, ви потрапите на гачок, з якого вам буде непросто злізти і це нашкодить вашій репутації у місті?

 - 1) Скільки я спілкувався з Михайлом Нетяжуком: це не та людина, яка потрапляє на гачок.

 2) Ми не є членами партії «Нові Обличчя» ми йдемо не по членству, а по приналежності до ідей прописаних у статуті. У нас немає такої партійної дисципліни, як в інших жорстко централізованих партіях.

 3) Жодного регіонала, який був причетний до минулої влади, у нас в списку немає. Навпаки, коли ми складали виборчий список, ми хотіли знайти людей, які були непричетними до старої влади.

 - Максиме, я тебе знаю, як людину нестандартну та інноваційну, яку любить впроваджувати в життя якісь нові ідеї.. Скажи будь ласка, які інновації, будучи депутатом, ти хотів би впровадити, пролобіювати у Фастові? 

 - Перше, чим я хочу зайнятись – це бізнес-освіта дітей. Те, що я зараз бачу по виборцям і по фастівській спільноті: великою проблемою є відсутність грошей у людей. Коли у людей немає грошей – люди стають агресивними. У нас, на відміну від Євросоюзу чи США, люди не можуть собі нормально заробити на життя. Навіть, якщо ти їм говориш, як це зробити – вони реагують «в штики» і розказують тобі, що це зробити не можливо, загальна така у нас атмосфера. Тоді який вихід з цього? Треба навчати дітей, з надією на те, що ці діти дуже швидко виростають і починають ламати та змінювати систему.

 - Яким чином це здійснюватиметься: через якісь курси, навчальні програми? 

 - Я це бачу, як бізнес-школу, проведення тренінгів, щоб це була постійна бізнес-освіта дітей. І на цьому фоні я хочу робити і дещо вже зробив у навчанні для дорослих, але стосовно дорослих у мене менше оптимізму, ніж стосовно дітей. Крім того, я хочу, щоб у Фастові була «міжнародна команда підтримки Фастова», по залученню грантів та інвестицій у наше місто, адже Фастів зараз дуже потребує цього. Якщо ми – адекватні люди (вживаючи слово «ми», я не говорю про якусь партію, а про адекватних людей у міській раді) і якщо не буде постійних перепонів та перетягування ковдр, ми обов’язково досягнемо результатів.

 Є ще цілий ряд програм, впровадженням яких займається пан Михайло, і ми як команда повинні йому допомагати. Наприклад, той же електронний уряд – електронний документообіг у місті. Без програмного і інноваційного підходу до справи корупцію неможливо викоренити, неможливо оптимізувати, пришвидшити комунальні процеси – нам дуже це необхідно!

 - Ти зараз активно зустрічаєшся і спілкуєшся з виборцями. Виходячи з твого спілкування з ними, які проблеми для Фастова є найбільш актуальними і потребують невідкладного вирішення?

 - Я мислю глобально. Насамперед потрібно вивчити і вирішити, які є можливі варіанти заробітку для великого прошарку фастівчан і що для цього можливо зробити. Тож чим більше наші люди будуть заробляти, тим менше вони будуть конфліктними та агресивними, тим краще вони будуть вирішуватимуть конкретні проблеми, які їх турбуватимуть. В тим менше вони будуть покладати відповідальність на когось, тому що зможуть вирішувати справи самі. А взяти відповідальність за щось – це вже певний рівень СВОБОДИ. Тому навчання, тренінги, консультації – це ті важливі інвестиції в наших людей, які потім дадуть рясні плоди.

 - Але є ціла категорія людей у нашому місті - пенсіонери, які вже віддали велику частину свого життя роботі, значна частина яких вже не є працездатними. Як тоді допомогти їм?

 - Знову постає та проблема, про яку я вже говорив і на що ми робимо акцент в нашій команді. Необхідно дати можливість чесно заробити дітям цих пенсіонерів, бо, крім дорослих працездатних дітей, їм мало хто допоможе, так є у всьому світі. І вони будуть спокійні. Наприклад, моя мама буде спокійною, якщо вона буде знати, що я можу заробити і нормально лікуватись. А в другу чергу вона нажаль, буде думати про себе. Всі батьки про своїх дітей думають саме так. Якщо людина добре заробляє, то зможе допомагати своїм батькам.

Цього року Михайло Володимирович збільшив бюджет міста з якого 4 млн було виділено тільки на дороги, тоді як всі минулі роки виділялось тільки близько 800 тис. Це дуже багато, якось не прийнято у Фастові стільки виділяти..(сміється) Тому і нападки на нього…

 Тож, якщо будуть продовжуватись ті ж темпи, як в цьому році, ми зможемо і надалі покращувати побут наших пенсіонерів і громадян. Як вони будуть виділятися, залежить від міської ради, яка буде обрана. Якщо це буде команда міського голови – це дуже підсилить і оптимізує нинішні і майбутні результати пана Михайла. Якщо ж це буде знову розбрат і шукання відьм, тоді нічого не буде.

 - Максиме, я тебе знаю, як віруючу людину, яка належить до однієї з фастівських протестантських церков харизматичного напрямку. Як твої брати і сестри по вірі сприйняли твій похід в політику? Адже нерідко серед віруючих людей політика сприймається, як щось брудне.. 

 - Відверто кажучи, я дуже не хотів, щоб ми в церкві говорили про політику, бо політики часто зраджують людей. Але мій пастор мені сказав: «Я тебе знаю вже багато років. Я не дозволю, щоб ми не знали або не молились за тебе, як за нашу людину, яка вірна своєму служінню, бо це буде програш християнства.» Тому мене благословили на мій похід в політику. Але що найприємніше, люди не були негативно налаштовані, а навпаки були позитивними і казали, що дуже добре, що тепер ми будемо знати, хто куди йде.

 Я сьогодні спілкувався з виборцями. Люди кажуть, що вони розчаровані, що вони ні за кого голосувати не хочуть. Але кажуть, що підтримають Нетяжука, бо знають, що він дуже багато робить. Це мені говорить 90% опитаних мною людей.

 - Яким ти бачиш Фастів у найближчі роки? 

 - На жаль, якщо реформи будуть гальмуватись, а населення бідніти, найближчі три роки це буде скоріш за все конфронтація, люди будуть одне з одним з’ясовувати стосунки. Але на відміну від сьогоднішнього часу, коли 10-12% людей намагаються щось робити для міста, не зважаючи ні на що, протягом найближчих 3 років їхня кількість збільшиться приблизно до 30%.

Нас очікують зміни в країні і у Фастові зокрема. А в найближчі 10 років нас очікує прихід по справжньому абсолютно нової, сильної влади. Тому всім нашим «патріотичним» силам вже зараз треба навчитись по-справжньому любити свій народ. Не той народ, який з вами в партії, а той народ, який з вами не згоден. Показати їм приклад, що ви здатні їх повести до перемоги. Показати їм приклад, що ви здатні їх любити та їм допомагати. Отакі люди нам зараз потрібні, це будуть наші вожді. І я вірю, що обов’язково так станеться, що наші вожді стануть вождями європейськими, світовими у різних галузях життя. Бо зараз в Європі пришвидшується деградація еліт, а в нас скоро буде підйом еліт, як це відбувається після війни. Будь ласка, виявіться достойними цього.

 Найближчі 20 років, на мій погляд, нас очікує велике збагачення народу. Якщо національна влада розпочне наведення порядку, то неминучим буде велике вливання інвестицій у нашу країну.

Послухайте мій прогноз: якщо вищевказані етапи ми пройдемо успішно, то в Україні є цінність - великий продовольчий потенціал, а в найближчі 20 років люди будуть бажати більше не нафти, а їжі, і в нас це все є. Послухайте другий мій прогноз: скоро, як ми зараз їздимо в Єгипет чи Туреччину, до нас будуть їздити туристи інших країн. Вони будуть їздити сюди і розповідати в соцмережах, як вони провели літо. До цього ми повинні бути готовими і дуже багато працювати, думати, аналізувати. А в першу чергу любити одне одного. Тоді ми станемо центром всієї Європи.

 - Ці твої бачення, прогнози є глобальними і стосуються більше всієї України…

 - Я в першу чергу про свою хату думаю. Я вже уявляю, як я на цій площі приймаю 10-20 людей, так само і мої сусіди... (сміється)

 - Чи буде в цьому контексті Фастів відрізнятися від іншим міст Київської області, чи буде в нього своє унікальне обличчя, своя «фішка» на твій погляд? 

 - Я вірю, що буде, тому що Фастів – це найкраще місто в світі. Навіть якщо ви так не думаєте, ви повинні примусити себе так думати. Якщо ви в це не вірите, то ви повинні змусити себе в це вірити. Те, що ми будемо говорити, те буде з нами й відбуватись. Тому я кажу вам: краще говоріть про наш Фастів гарно – тоді ми маємо надію. Ніж ви будете говорити погано, як зараз всі говорять, і ми її не маємо зараз. Тому я, мої діти, мої друзі – всі ми говоримо про Фастів з вірою та надією і ми будемо мотивувати, змушувати, все, що завгодно робити, щоб люди говорили про Фастів з вірою. Побачите, як наслідок цього ми будемо найбагатшими людьми у всій області і у всій Україні. Я можу сказати за наше майбутнє – воно прекрасне і яскраве.

 - І наостанок, що би ти хотів побажати фастівчанам напередодні виборів? 

 - Бажаю фастівчанам, щоб вони голосували по совісті. Візуалізуйте подумки ту людину, за яку ви проголосуєте, уявляйте її успіхи, і збирайте подумки команду людей, за яку вам не буде соромно. І тоді, хай не відразу, а через рік-два це збудеться.

 Я зіткнувся з тим, що люди в своїй більшості мислять негативно. Думайте, про те, щоб Ви могли зробити на місці того депутата. Як би Ви могли покращити нашу владу, своїми силами? Що Ви можете зробити вже сьогодні? Бо справжня влада – це СЛУЖІННЯ.

 P. S. Цілком погоджуюсь зі словами Максима з визначенням влади, як служіння. Тож давайте побажаємо нашому місту, що у нашу міську раду зайшло побільше людей з подібним бажанням служити, незалежно від того, в яких партіях вони будуть знаходитись. Адже наші думки – матеріальні!

Немає коментарів:

Дописати коментар